Bírd a kör végéig: funkcionális köredzés

  • Bejegyezte: Barbara Hámori
  • dátum: hétfő, február 03, 2014 -
  • 0 megjegyzés
Rajt:

Hallottam már mendemondákat, láttam is (messziről) crossfit órákat, mégsem tudtam mire vállalkozom pontosan a hasonszőrű funkcionális tréning órával. Az első edzésre kíváncsian mentem el a Csörsz utcai edzőterembe.

Impressziók:

A MOM Sport mellett lévő F&M fitness and more terembe liftet használva vagy lépcsőkön lemenve vezet az utam, mikor odaérek, a recepción megkapom a belépőkártyámat, majd ismét pár lépcsőfokot ereszkedek lefele, amíg szembe nem „jön” velem az öltöző; a tiszta, jól felszerelt, a wellness részleg is innen nyílik. Miután körbepillantottam, megtörténik a szokásos óra előtti átöltözésem, lapozzunk!

Az öltözőből balra indulva a gépparkon áthaladva az épület legvégében találom meg a spinning termet, majd mellette a sarokban lévő aerobic termet. Miközben már páran várakozunk az órára, itt találkozom először az edzőnkkel, a jó humorral megáldott  Gyepesi Áronnal. Ahogy az előttünk lévő alakformáló óra befejeződött, egy emberként zúdulunk be a terembe – mind a 20-22 ember.

Gyepesi Áron, az edző

Elkezdjük a bemelegítést, amelyre Áron nagy hangsúlyt fektet, ez meglepő, hiszen a szokványos bemelegítés nem szokott 5 percnél tovább tartani. Miután egy helyben átmozgattuk végtagjainkat, hasprésekkel, „sima” és négyütemű fekvőtámaszokkal tudatjuk testünkkel, hogy innentől nincs lazsálás! Mindezeket 10-15-ös sorozatszámokkal vagy időintervallummal számolva végezzük, a gyakorlatok számától és az edző utasításaitól függően. Máris eltelt tíz perc az órából, most jön a püspökfalat.

Az egymás felé lépkedés is a bemelegítés része volt
Fontos tudni, hogy nincs két egyforma felépítésű, maximum csak hasonló óra. A fenti átmozgatást követően 3-4 fős csoportokba verődünk és Áron bemutatja, milyen különböző gyakorlatokat kell elvégeznie a csapatoknak egy időben, az óra további szakaszában. Miután lepergett előttem milyen kapcsolatot fogok ápolni a következő egy órában a sporteszközökkel és az állomásokkal, elgondolkozom, hogyan is fogom végigcsinálni. Minden csapat az első rajtkockához és kezdjük! Most jusson eszedbe az összes torna órai testhelyzet, amit valaha elvégeztél, fejben turmixold össze őket és megkapod a funkcionális órák állomásainak összességét és felépítését.

Gyakorlatpélda: míg az egyik csapat tárcsákat emel, hogy erősítse a bicpesz - és tricepsz izmaikat, addig a másik csapat mellettük sprintel oda-vissza
Mikre számíts? Áron nem volt rest az egyik állomáson TRX kötelet használtatni velünk (mell-és karizmok erősítéséhez),a második állomáson lévő guggolás és az abból felugrás is külön produkció volt – nem ez a kedvencem, de csinálom.

TRX köteles gyakorlat részlet

Eközben ő végig körbejár és ha rosszul végezzük a gyakorlatot, kijavít minket. A teremben lévő óriási tükrökben nagyszerűen látom, hogyan dolgozik a testem, így ha kapok a mozgásomat érintő korrekciókat, tudom ellenőrizni két levegőkapkodás között, hogy helyesen csinálom-e a gyakorlatokat. A magam részéről nem végeztem eddig medicinlabdára támaszkodva félkarú fekvőtámaszokat, nem is próbáltam egyensúlyozva megtartani a testemet óriás labdán fekve. Ellenben jó buli, hogy egy állomáson 4x1,5 perceket dolgozunk fél perces pihenőkkel, jó zenékre, így a legvégéig marad még annyi erőm, hogy befejezzem a feladatokat.

Oldalasan karemelés, miközben megtartjuk magunkat - huhh!
Apropó jó zenék, azokat illetően egy nekem kitalált fesztiválon érzem magam: Pendulum, Prodigy, Scooter, rock zenék, néha tuc-tuc diszkó, ezek jelen pillanatban nagyon felpörgetnek, ezáltal vehemensebben csinálom végig az egyes gyakorlatokat! 

Tudod, mi a legmeglepőbb? A 1,5 óra alatt kemény, összpontosítást és kitartást igénylő gyakorlatokat végeztünk, mégsem éreztem azt, hogy szétszakadnék – másnap sem okozott gondot elmennem a munkába vagy a lakásomba feljutni a lépcsőkön. Az óra végi alapos lenyújtás hatalmas piros pont! Egyet megtanultam itt: amilyen nehéznek tűnik a gyakorlat, annál könnyebben csinálod végig. Nekem nagyon tetszett az óra!

Hol? F&M fitness and more, XII. Budapest Csörsz utca 14-16
Mennyibe kerül? http://fandm.hu/araink/
Mit vigyél? edzőruha és sportcipő, törölköző, víz, AYCM kártyát is elfogadnak
Korosztály: 18-50 év

Pontozás
Kínzó faktor: 9/10
Ennyire formál: 10/10
Edző: 10/10
Helyszín: 11/10
Ennyire fáj másnap mindened: 9/10
Férfi/nő arány: 65-45 %

Fotó: Lindmayer Zsolt 

0 megjegyzés :

PARTNEREK: