Aranytorkú cross core-ozó

  • Bejegyezte: Unknown
  • dátum: csütörtök, december 04, 2014 -
  • 0 megjegyzés
Nagy Balázs színésszel egy 12 órás jótékonysági cross core napon beszélgettem az edzését megelőzően. Szóba jött, mennyire elégedett magával, hányszor jár sportolni és minek köszönheti, hogy egy év alatt 18 kilót adott le. 


Nagy Balázs
A honlapodon röviden, ám annál őszintébben írsz az életedről az esztergályos középiskolai évektől a színtanodán át egészen a mai napig tartó sikereidig. Mikortól számolod a színészi pályafutásod kezdetét? Kötődik eseményhez vagy dátumhoz?

Pont ma beszélgettünk a fiammal ezzel kapcsolatban arról, hogy volt már affinitásom ehhez egészen kicsi gyerekként is. Az óvodában, az iskolában és amellett is foglalkoztam a színészettel. Ez akkor még nem volt eldöntött dolog, nem voltam biztos abban, hogy mi akarok lenni, csak ott motoszkált valahol bennem. Az a bizonyos fény csak érettségi után gyulladt ki a fejemben, amikor láttam egy színész osztály vizsgaelőadását,a Fal című darabot az Ódry színpadon; az akkor annyira megérintett, hogy azt éreztem, ott akarok lenni, a színpadhoz akarok tartozni.

Rengeteg énekes darabban, filmek közül még a Barátok köztben és a Zimmer Feriben is szerepeltél. Milyen karakter(ek) állnak leginkább közel hozzád?

Hogy épp milyen karaktert játszom, az mindig a rendező vagy az igazgató döntése. Szerénytelennek hangozhat, de a tipikus szépfiú karakter vagyok. Én voltam mindig, minden darabban a pozitív hős vagy a szerelmes fiú, 98%-ban ezek a szerepek találtak meg. Emiatt nagyon örültem annak, ha másban is kipróbálhattam magam, például mellékszereplőként vagy negatív karakterként.


Személyes kedvenceddé is vált a szépfiú szerep?

Azonosultam vele, hiszen minden gyerek királyfi akar lenni, úgyhogy tulajdonképpen jól jött ki. Nem mindegyik szerepet szerettem, csak Győrben játszottam 40 főszerepet és volt közöttük olyan, amikor én nem feleltem meg magamnak vagy a darab nem volt számomra a legideálisabb. Mindezek mellett alapvetően elégedett vagyok azokkal a darabokkal, amiket eljátszhattam.

A munkád két helyre is köt, Győrbe és Budapestre. Hol van a „bázisod”?

Annak ellenére, hogy budapesti születésű vagyok, inkább győrinek vallom magam, mivel ott él a nagy fiam, a menyasszonyom és rengeteg barátom. Bár ebben az évben inkább fele-fele arányra hajazott a dolog, mert elég sokat játszottam a Madách Színházban.

Így nem volt nehéz a cross core-ra rátalálnod, hiszen mindkét városban űzheted.

Anno az egyik kedvenc edzőm – akihez spinning-re jártam – csábított át, hogy próbáljam ki a cross core-t. A Kisalföld című lapban meghirdettek egy fél éves fogyasztó programot, aminek a lényege az volt, hogy a kiválasztottakat táplálkozási tanácsokkal látták el, emellett ezt az újfajta mozgást hetente háromszor kellett végezniük fél éven keresztül. Az újság felkért, hogy legyek a program arca, így ismertem meg, vált a kedvenc sportommá és ezért űzöm ez trendszeresen a mai napig. Amikor kiderült számomra, hogy Budapesten is van ilyen óra, akkor kerültem ide, ebbe a terembe is.

Balázs cross core közben
A mai rendezvény a SOTE I. számú Gyerekklinikájának megsegítésére szolgáló jótékonysági esemény. Neked is van egy fiad. Együttérzésből jöttél el inkább vagy a cross core szeretete hozott ide?

Én azt gondolom, mivel ismert ember vagyok, nekem kötelességem segíteni ott, ahol tudok. Most a gyerekklinikának tudok és amellett felhívom a figyelmet arra is, hogy van egy ilyen remek sportág, amit érdemes kipróbálni az embereknek, mert hosszútávon létfontosságú tartóizmokat mozgat meg.

Mi a fő motivációd, hogy akkor is  tréningezd a testedet, amikor nincs kedved hozzá?

Az igazság, hogy ezen már szerencsére túlestem, nincs olyan, hogy vaciláljak. Maximum csak akkor nem edzek, ha beteg vagyok vagy lesérültem. Rendszeresen mozgok, emellett futok is, szoktam indulni futóversenyeken, így azokra is felkészítem magam a cross core edzéseken. Nem jó példa, de nekem ez olyan, mint egy drog. Képtelen lennék meglenni egy napig úgy, hogy ne cross core-ozzak vagy fussak. 18 kilót fogytam a sporttal és a mellette folytatott helyes táplálkozási szokásaimmal, amiért egyre több szerep talál meg engem, úgyhogy ennél pozitívabb visszajelzést nem is kaphatnék.

Miben változtak meg a táplálkozási szokásaid a korábbihoz képest?

Magas rosttartalmú ételeket eszem, mert segítik az emésztést, ezért egész nap nem vagyok éhes, továbbá igyekszem naponta ötször étkezni, a főétkezések között gyümölcsöt, zöldséget eszem. Rengeteg ásványvizet iszom, a cukrozott italokat és a szénhidrátokat (rizs, krumpli) felváltották a húsok és a saláták az étrendemben. Egyszerűen lerobbant rólam az a 18 kiló. Annyira beleástam magam ezekbe a táplálkozási dolgokba, hogy pontosan tudom,mi kell a szervezetemnek. Ugyanakkor tudom, hogy nem vagyok az a tipikus kockahas testalkatú srác. Néha még mindig elégedetlen vagyok a testemmel, de ha ennél vékonyabb lennék, az már a színpadon sem nézne ki jól. Elfogadom magam és a legfőbb, hogy megtartsam azt a súlyt, amit elértem másfél évvel ezelőtt.


A rendszeres sport és az egészséges táplálkozás hatására érzed, hogy javult a kondíciód és jobban bírod az előadásokat?
Számomra komoly visszajelzés és nincs is annál nagyobb élmény, mint amikor egy fullasztó tánc után szinte én vagyok az egyedüli, aki nem liheg. Igyekszem belevonni a kollégáimat is a sportolásba. Ez nem annyira egyszerű, mert a sport sok lemondással jár, a színész élet egyáltalán nem olyan, mint egy hagyományos munka, más az időbeosztásunk. Mi este 7-10 között vagyunk a legaktívabbak, sokszor még pörgünk az előadás után is. Vannak, akik ezt alkohollal vezetik le, én a sporttal. Ha ilyenkor a kollégáim bulizni akarnak, sokszor azt kell mondanom, hogy „Bocsi srácok, de mennem kell haza pihenni.” A nélkülözést és az elmulasztott bulikat mindig visszaadja az élet nekem azzal, hogy jó kondiban vagyok, jól érzem magam és egészséges vagyok.

Debütálsz mostanság új szerepben?

Nemrég mutattuk be a Mamma Mia! című musical-t a Madách Színházban, és a közeljövőben fogom elkezdeni Győrben a Jézus Krisztus Szupersztár darab próbáit is. Lassan a tv-ben is debütálni fogok, a Jóban-rosszban című sorozatban, úgyhogy azt mondhatom,elég sok munkám van.

Idén hol lesznek még fellépéseid?

Decemberben még karácsony előtt mutatjuk be a Jézus Krisztus Szupersztár-t Győrben. Rengeteg rendezvényen lépek majd fel: amellett, hogy a győri karácsonyi vásár megnyitóján fogok énekelni, szilveszterre is sok felkérésem van. Ez a hónapom mindig sok munkával telik, aminek a végén igyekszem a családommal is együtt tölteni az időt.

0 megjegyzés :

PARTNEREK: