Egy óráig a kenguru bőrében: Kangoo

  • Bejegyezte: Barbara Hámori
  • dátum: hétfő, június 02, 2014 -
  • 0 megjegyzés
Rajt:

Biztos, hogy te is régóta szemezel a kangoo-val, hiszen nincs, aki ne ismerné, vagy ne hallott volna róla már. A nagyobb sportrendezvényeken rendre találkozhatunk ezzel a sporttal, miközben több tucat nőci ugrál föl-le egy színpad előtt, hol csak „sima” koreográfiára, máskor military stílusban. Hát még szép, hogy ez is rajta van a listámon!


Impressziók:

A Lite Wellness recepciósai még mindig olyan tündérek, mint a legutóbbi, itteni spinning  próbám alkalmával. Kulcs a kézben, emelet, öltöző, öltözés, letipegek, a többiek is rajtra készen várják az órát a terem előtt.

A kangoo cipővel való ismerkedés a belebújással kezdődik, a saját magam egyenesen való megtartásával folytatódik (olykor támaszként ott a fotósom -kösz Zsoca- vagy a többi ugrálótárs), majd aktív ugrálásokban teljesedik ki. Nem is olyan nehéz!


Az oktatónk Vörös Kata lesz, akiről már az első fél másodpercben kiderül, hogy energiabomba és bizony komolyan fel kell venni a tempóját.

Elkezdjük a bemelegítést ugrálással, az egész test átmozgatásával. Nem telik el sok idő, és Kata elkezdi bemutatni nekünk a későbbi koreográfia első elemeit (amit egy emberként, összehangolva kellene majd „letáncolni”) az alapoktól kezdve. Patt ide, patt oda, jippíjáé, kenguruk:




A zúzós pattogás után, az óra felénél járva – ekkorra már eléggé vízben úszva – arra eszmélek, hogy az edző szünetet tart. Az intenzív, magas pulzusszámot előidéző, anyagcserét fokozó edzés első fejezete lezárult: a lá mosdószünet.


Kicsi pihenés, ivás után mindenki vissza, pörgünk ezerrel! Az említett koreográfia is szépen kezd kiforrni, az előre-hátra-oldalra meneteket, ide-oda szökkenéseket – őszinte meglepetésemre – egészen jól tudom követni, pár apró lépéselnézés kivételével, így valamivel jobban tudom aktivizálni magam, mint anno a step performance esetében.


Az sem egyszerű kör, amikor egy helyben izomból kell felugrálni a diszkó zene ritmusára: pamm-pamm, patt-patt. Eközben egyszerre harsog az összes kangoo cipő, akárcsak egy szimfonikus zenekar, csak egy csöppet másképp!

Vonatozás
Miután körbementünk, kivonatoztuk magunkat és engedtünk a maximális közösségi élménynek, következnek a hasizom gyakorlatok. Figyelem, új trend következik: gyúrd a hasad kangoo cipőben, hiszen sima cipőben már snassznak számít – legalábbis ezen az órán, ez fergeteges!

Hasizom erősítés kangoo cipőben 1

Hasizom erősítés kangoo cipőben 2

Gyilkos felülések perceit gyűrjük utolsó erőtartalékainkat is bevetve a biztos cél, a nyújtás felé közeledve. Ó, igen és elérkezett, a sötét és a diszkós fényáradat egyvelege már erre figyelmeztet: könnyed nyújtógyakorlatokkal zárjuk az edzést.

Nyújtás
Ami fontos:

Ne egyél közvetlenül az óra előtt, mert szó szerint felrázhatod a gyomortartalmadat, mivel biztos, hogy nem pattogtál még életedben ilyen durván ekkora intenzitással! Ha van cipőd, hozd magaddal, de ha nincs, az sem gond, ott is adnak. Az első alkalmakkor érdemes hosszú zokniban menni, mert a kangoo cipő könnyen feltörheti a lábadat! A terembe pedig zokniban is letipeghetsz (senki nem fog kinézni miatta) vagy akár a cipőben is, rád van bízva, utóbbit úgysem fogod sokáig hordani.

Hol? Lite Wellness Club, Budapest, Mammut Bevásárlóközpont 4. emelet
Mennyibe kerül? http://www.litewellness.hu/araink-klubtagsag/arlista/
Mit vigyél? Edzőcuccot, hosszú zoknit, kangoo cipőt (ha van), vizet.

Pontozás
Kínzó faktor: 11/10
Ennyire formál: 9/10
Edző: 10/10
Helyszín: 10/10
Ennyire fáj másnap mindened: 8/10
Férfi/nő arány: 10%-90%

Fotó: Lindmayer Zsolt 

0 megjegyzés :

PARTNEREK: