Bulis óra pörgős edzővel – A hét edzője Vörös Katalin

  • Bejegyezte: Barbara Hámori
  • dátum: csütörtök, június 05, 2014 -
  • 0 megjegyzés
Vörös Katalin három éve kangoo oktató, elmondása szerint senkinek sem kell félnie az órájától és az ahhoz tartozó eszköztől, aki azonban elmegy hozzá edzeni, készüljön egy nagy bulira!

Vörös Katalin

Van bármi köze a kengurukhoz a kangoo-nak az ugráláson kívül? Mesélj nekem bővebben erről a sportról!

Az ugrálás az egyetlen közös nevező. A kangoo cipő speciálisan van kialakítva, alsó és felső talpívből áll amit egy rugó fog össze, a görkorcsolyára hasonlít. Aki kitalálta (Gregory Lektham) olyan eszközt szeretett volna kialakítani, ami védi a sportolót a gerinc- és térdsérülésektől;  ugrálás közben a cipő felfogja a csapódásokat, így az is könnyen újra edzhet vele, akinek műtéte vagy sérülése volt. Korábban én is sokszor szenvedtem gerinc, csípő - és térdfájdalmaktól, mivel gyerekkoromban versenyszerűen szertornáztam, amely eléggé megviselte a gerincemet, a térdeimet és a bokáimat. Miután megismerkedtem ezzel a sporttal, a korábbi, főleg a futásnál előjött mozgási problémáim teljesen megszűntek a cipő rendszeres használata révén. Ennek kapcsán megemlíteném, hogy rehabilitációként és fitnesztermekben is népszerű a kangoo.

A kangoo cipő látványa elsőre ijesztő lehet annak, aki még nem próbálta ki. Egyetlen alkalommal meg lehet tanulni a kezelhetőségét, dinamikáját?

A cipő úgy van kialakítva, hogy a viselőjét rákényszeríti arra, hogy egyenesen tartsa magát, mert ha görnyed, elkezd billegni a cipőben. Tehát testtartásjavító is egyben és már az első alkalommal is meg lehet tanulni a használatát.



Mely izomcsoportokat mozgatja meg leginkább az edzés?

A test alsó és felső részét mozgatja meg egyszerre anélkül, hogy különböző káros behatások érnék a gerincet, illetve az ízületeket. A kangoo fejleszti a koordinációs- és állóképességet, a ritmusérzéket és a dinamikus mozgást.

A kangoo elkezdéséhez  szükséges egy alap állóképesség megléte? Vagy akár túlsúlyos hölgyek is elkezdhetik bármikor úgy, hogy nem okoz számukra nehézséget végigcsinálni az órát?

Bárki elkezdheti, nyilván egy kezdő vagy egy túlsúlyos illető valószínűleg nem úgy és olyan intenzitással tudja majd végigcsinálni a mozdulatokat, mint egy gyakorlottabb, edzettebb vendég, de ez nem kizáró ok, sőt! A kicsit testesebbeknek is javaslom ezt a mozgást, mivel 20%-kal több kalóriát lehet vele elégetni, mint egy átlag sporttal. A magas intenzitás miatt normális, ha az első alkalommal a vendég  nem is tudja végig ugrálni az órát, legyen az nő vagy férfi  (ugyanis férfiak is járnak hozzánk).

Mire számíthat az, aki az órádon részt vesz?

Egy alaposan átmozgató, de bulis és szórakoztató órára, különböző zenékre egy jó hangulatú csapatban!

Fotó: Lindmayer Zsolt 

0 megjegyzés :

PARTNEREK: