Mint az ősember bunkósbotja: clubbell

  • Bejegyezte: Barbara Hámori
  • dátum: hétfő, január 12, 2015 -
  • 0 megjegyzés
Rajt:

Nem lehet könnyű a nagyrészt csak üzleti érdekeken alapuló fitnesz ipar mellett érvényesülni. Az érvényesülők egyik ilyen szegmense a 360 GYM, ahol az instruktoroknak tényleg az a fontos, hogy edzettjeik fejlődjenek. Ezért hajtok fejet előttük, járok el hozzájuk, és mutatom be az óráikat!

Impressziók:

Recepcióst azóta se vettek fel – nem is illik a hely imázsához – és az öltözőt sem bontották még le a legutóbbi primal move és metabolic sportkóstolásom óta. A terem sem változott, sőt a kettlebell alakú órán továbbra is tudom követni mikor ér majd véget a 45 perces edzés. A hely fő eszközeihez hasonlító órával ellentétben most egy baseballütő formájú vassal fogunk edzeni.

Amikor meglátom az eszközt ez az első gondolatom: „Hogyan fogom meg, hogy ne ejtsem a lábamra?” Feleslegesnek bizonyult az aggodalmam, mivel már az elején megtanuljuk a „baleset megelőzést”. Köztük azt a metódust is, hogy minél inkább a vékonyabbik végén fogom meg az eszközt, annál nehezebb.

Ezen túlesve szembesülök a lehetőségekkel: 5 kilogrammos „háromdimenziós vasbot” jár a lányoknak, 7 kilós a fiúknak és az amazon lányoknak. Ehhez a 3D-hez nem kell szemüveg, csupán annyit takar, hogy lent-fent, előre-hátra, oldalirányba és csavarva is lehet gyakorlatokat végezni.
Az edzések általában hullámzóak. Mit jelent ez? A clubbell alapelvei szerint ha nem váltakoznak a könnyű, közepes és nehéz intenzitású edzések, megnő a sérülés veszélye a sportot űző számára – ez is új nekem!
A melegedő végtagok
Az ízületek és végtagok alapos átmozgatását követi pár alapgyakorlat, ezekből megtanuljuk a regressziós (könnyített) és a progressziós (haladó) változatokat, mindezt zenével (vagy anélkül) ciccegő légzések sokaságával és pár edzőtárs társaságában.

Ha már néhány óra után mindegyik jól megy, akkor gyorsított verzióban, összekapcsolva lehet belőlük edzést csinálni. Például 90 másodperc munka, 30 másodperc pihenő formájában, ahogy mi csináltuk (ha két oldalra dolgozol, akkor 45-45 másodperc a bal és a jobb ideje).
Végig kell mozogni egy intervallumot, különben „elvész a hatása”.

De mi is szerepelhet ezekben az intervallumokban?

Például a front rock it: itt olyan érzésem támad, mintha ülnék egy széken, miközben előre-hátra pakolom a kezemmel a botot. Elsőre nem is tűnik vészesnek! Először megtanuljuk, kipróbáljuk, kicsit csináljuk is.

Front rock it kiinduló helyzet
Shoulder cast: azaz váll fölött átdobás. Ez már egy fokkal nehezebb, már csak azért is, mert a testnek végig egy síkban kell közben maradnia és nem követni a "bunkósbotot".

Shoulder cast
Side swing: oldal swing. Itt a könnyített verziót csinálom éppen, de azt jól. Ez esetben ez egy regresszió, nemcsak amiatt, hogy könnyebb legyen, de így nem is sérülök le.

Side swing

Flag press: mintha a fiatalember az istenek felé tartanád a kardot - nekem ez ugrott be róla.

Flag press
Előkerül a már jól ismert swing is, ami hasonló mozdulatséma, akár a síelés.

Swing: gyorsan, aktívan, ciccegve, do it!
Ha sérülés ellenes vagy - még jó hogy - végig oda kell figyelned a gyakorlat részleteinek pontos kivitelezésére, mert itt terhelést kap a test a súly által, így könnyebben megárthat a rossz mozgásminta. Mire elérjük a 45. percet, addigra a szokásostól eltérőbb, hatásosabb nyújtással koronázzuk meg az eddigi edzést.

Nyúlik azzzzizom

Ami fontos:

Akárcsak egy funkcionális edzés kapcsán, itt is sokféle lehetőség, mód és intervallum tudja fokozni az edzés hatékonyságát. Az biztos, hogy amikor beindultunk edzésügyileg, elég hamar elkezdtem fáradni. Ne várj két alkalom után azonnali eredményt és hatalmasra gyúrt izmokat, azonban a tested (főleg a törzsed) nagyon meg fogja köszönni később, hogy edzettél egy kis csoportos, edző által felügyelt minden porcikádnak jót tevő órán.

Hol? 360 GYM, Budapest XIII. Lomb utca 34
Mennyibe kerül? http://360gym.hu/index.php?page=orarend&helyszin_id=41&360gym-xiii-lomb#tab_arak
Mit vigyél? Kényelmes ruha, víz, sportcipő nem szükséges
Férfi/nő arány: 50% -50%

Pontozás
Kínzó faktor: 10/10
Ennyire formál: 8/10
Edző: 10/10
Helyszín: 9/10
Ennyire fáj másnap mindened: 7/10

Fotó: Lindmayer Zsolt 

0 megjegyzés :

PARTNEREK: