Tornászból lemezlovas - Interjú Najah Cole-al

Najah Cole nagyban kezdte, hiszen egyből Amerikában indította dj karrierjét, ami mostanra szépen ível felfelé. Pár hete érkezett haza Magyarországra, ahol nem kisebb célokat tűzött ki maga elé mint, hogy hazánkban is megismerjék a nevét.


Najah Cole

Tornász voltál a KSI Sportegyesületnél, több díjat is nyertél, készültél olimpiára, hogy-hogy végül a zenélés felé vetted az irányt?

Teljesen spontán jött! Vége lett a 4-19 éves korom között tartó tornász pályafutásomnak, ezt követte négy főiskolai év és a céljaim keresése, saját magam megtalálása. Dolgoztam kaszinóban és külföldön, sportoktatóként gyerekekkel is foglalkoztam, de semmiben sem éreztem azt, hogy igazán érdekelne, vagy hosszútávon lefoglalna. Ezekben az időkben ismerkedtem meg híres magyar zenészekkel és pusztán kíváncsiságból elkezdtem zenei stúdióba járni. Ez a világ egyből lenyűgözött. Állandóan kérdezősködtem a zenekészítés technikáiról, amit a Kozmixból ismert Hozsó egyszer csak megelégelt és azt mondta, hogy inkább megtanít zenélni – így indultak a kezdetek. A sport után ez volt az első igazi adrenalinbombám.

Hozsó megtanított, hogyan készíts saját zenét, valamint hogyan kezeld a dj programokat és ezután el is készült a Miami Vice című dalod.

A dal egy kooperáció eredménye, Hozsó jelenleg a menedzserem és a producerem is egyben. A zenére felfigyelt egy-két szakmabeli, és ennek köszönhetően Amerikában el is indult a karrierem. Ugyanakkor ami a  fellépéseimet illeti, nem azzal próbálok érvényesülni hogy kevés ruhát viseljek, vagy férfimagazinokban pózoljak és talán emiatt valamennyivel haladok lassabban, de úgy gondolom, innen még bármit el lehet érni, ellentétben a rucit már ledobott lányokkal.




Olyannyira jól sikerült a debütálás, hogy Tim Berg is „lenyúlta” a zenédet, hogyan élted ezt meg?

Miután elkészült a Miami Vice instrumentális verziója, elküldtünk Avicii menedzsmentjének is. Válaszként annyit kaptunk, hogy „Cool track” és gratuláltak. Három hét múlva ez a zene felkerült a netre Tim Berg neve alatt Crockett’s Theme elnevezéssel, amit csak pár hónappal később vettem észre. Pozitívan álltam a dologhoz, azt gondoltam, hogy „Hú gyerekek, a menedzsment felfigyelt a zenémre."

Mióta élsz két laki életet Magyarország és Amerika között? Mit gondolsz a kinti mentalitásról kritikák, hozzáállás terén?

Már öt éve élek úgy, hogy pár hónapot Amerikában, pár hónapot Magyarországon töltök évente. Kinn még nem kaptam  olyan kritikát, amely elért volna hozzám, ezek inkább magyar résztől voltak, pozitívak és negatívak egyaránt. Ennek ellenére szeretek Magyarországon lenni és imádom ezt az országot. A saját bőrömön nem érzékelem ezt a kritikusságot, hiszen ahhoz még elég kevés időt töltöttem itt. Szerintem már sokan belefáradtak abba, hogy napról-napra újabb női dj-k jelennek meg a színen. A tehetségek úgy is fent maradnak, a többiek meg szép lassan eltűnnek majd a reflektorfényből. Idén hosszabb Magyarországi tartózkodást tervezek  és kíváncsian várom majd a közönség reakcióját, ha én is megjelenek a magyar porondon. A legfontosabb számomra az, hogy a céljaim felé haladjak és ennek megfelelően alakítsam az életemet és építsem az európai „bázisomat”.



Kint amellett, hogy zenélsz, van-e időd sportolni?

Hébe-hóba, de a zene az első. A nagy kedvencem az e-fit, melyből edzői végzettségem is van, de szeretek futni és saját torna gyakorlatokat csinálni. Sajnos az előbbi mozgásformát még csak itthon tudom űzni, hiszen kint, ahol én éltem, még nem volt rá lehetőség. Nagyon szeretem, mivel olyan izmokat mozgat meg, amit más edzéssel nem lehet ilyen jó hatásfokkal,valamint igen rövid idő alatt látható változásokat eredményez.A táplálkozásra is odafigyelek, hiszen már öt éve a paleolit étkezési formát követem. Persze, ha épp megkívánok egy pizzát vagy egy hamburgert, akkor megeszem, de az alapokat mindig  betartom!


Zenélés közben te vagy a dj pult és a táncterem központja. Van-e benned  elvárás vagy megfelelési kényszer magaddal szemben, vagy csak odamész, és nem foglalkozol azzal ki mit mond, és csak arra koncentrálsz, hogy jól érezd magad?

Az ember mindig szeretne valahogy kinézni és stílust közvetíteni, én ezt leginkább az öltözködéssel és a kiegészítőkkel szoktam kifejezni. A "rendezett külső" viszont nem szokott sokáig tartani, hiszen pár szám után garantált az önkontroll-vesztés és ilyenkor már csak a közönségre figyelek. A hajamat már be sem szoktam állítani, hiszen volt már rá precedens, hogy valami különleges hajkölteményt csináltam magamnak, amibe buli közben beleakadt a fejhallgatóm, és így kellett végig zenélnem a szettemet. Akkor elég ciki helyzet volt, de utólag jót nevettem magamon.



Tervezel a közeljövőben újabb dalokat?

A zenei alapomra épp a napokban énekli fel a dalszöveget a Destiny’s Childegyüttes egyik tagja Los Angelesben. Ugyan eddig csak rnb-t énekelt, de a kedvemért nyitott az elektronikus zene felé is és nagyon megtetszett neki.Vele tervezek közös fellépéseket Európában és Amerikában egyaránt, valamint a dal videoklipjének is folyamatban van a forgatása.

Tíz év múlva, ha összefutnánk, mit mesélnél nekem, mi zajlik éppen az életedben? 

Talán már családom lesz és maradok a sportnál. A zenélést nőként nem lehet hosszútávon csinálni, hiszen másképp mutatunk a dj pultban 50 évesen mint a férfiak, és a társadalom el is várja tőlünk, hogy családunk legyen egy bizonyos kor után. Én mindig szembe mentem ezekkel a szabályokkal, úgy éltem az életem, ahogy nekem tetszik, úgyhogy lehet én leszek az első nagyi a dj pult mögött.


2 megjegyzés :

PARTNEREK: