Szökellő fogyás: Fanatic Jump

  • Bejegyezte: Barbara Hámori
  • dátum: hétfő, március 17, 2014 -
  • 0 megjegyzés
Rajt: 

Egy fitnesz rendezvényen arra lettem figyelmes, hogy  közel húsz egyszemélyes trambulint zsúfoltak össze a sarokban,  és csak  egyetlen lett felállítva e „tömeggel” szemben, az, amelyről az oktató adja az instrukciókat, hogyan ugráljanak a résztvevők. Kicsit csóváltam a fejem, mivel egyszerre  volt szokatlan és vicces ez a látvány. Az izzadt női testeket látva arról is megbizonyosodtam, hogy egy aktív kardió edzés szemtanúja vagyok. Több se kellett, én is kipróbáltam a Fanatic Jump-ot!

Impressziók:

A Pólus Center közepén, az étkezdék fölött található a Pólus Fitness – groteszk helyzet. Belépünk, recepciós, kulcs, eligazítás, tattara tattara, öltözés. A recepciótól a lépcsőn lefele kell mennem, ott van a konditér és egy fallal elválasztott folyóson az öltöző, bingó! 

Átöltözve, felkészülve indulok egy másik, szintén a kondi részről felfelé vezető lépcsőn egyenesen a terembe, ahol  Zámbó Ivett, a korombeli, szálkás testű oktató, fogad örömmel. Az egyszemélyes trambulinok - igen, ugyanolyanok, amit kiskorodban már biztos kipróbáltál – előkészítve, kezdődhet az edzés. Alap bemelegítés aerob mozdulatokkal, karlendítésekkel, hintával, jobbra-balra lépésekkel.



Felpattanunk a trambulinra és Ivett éles hangon kezdi el diktálni nekünk a tempót. Az első pár percem azzal telik, hogy megszokjam az „ingoványos” talajt, tartsam az ugrást a többiekkel és megértsem a kezdődő koreográfia logikáját. A Step Performance alkalmával  kezdtem azt hinni, hogy baj van a koreográfia követési tehetségemmel, de most megbizonyosodom róla, hogy azért nem vagyok annyira gáz. Előrelépek, hátralépek, egyik láb, másik láb, fent a kar, lent a kar. Ugrálunk előre, ugrálunk oldalra, középen, fölfelé. Jó 20 perc után 1 kilós súlyzókkal végzünk bicepsz és váll gyakorlatokat, és igen, még mindig ugrálunk közben –  izzadás ON. 



Az ugra-bugra nagyjából félidőig tart, ekkor közli Ivett, hogy hát lesz itt még erősítés is. 
Elkezdődik a fentebb említett „á la köredzés”, egy percnyi finom négyütemű fekvőtámasszal (természetesen a végén felugrással), folytatódik fekvőtámaszpózba ereszkedéssel,  - közben lábnyitással -, majd mindez úgy végződik, hogy miközben kézi súlyzó van a kezünkben, a  hátunkról indulva felpattanunk a trambulinról.

Ez a fekvőtámasz póz a trambulinon

Hátról felpattanás a trambulinról, majd felugrás (kezemben a súlyzóval) 

Egy perc/gyakorlat, öt kör, a körök között pihenő. Meggyőződésem, hogy az intervall nagyon hasznos dolog, erről többek közt a funkcionális edzés kapcsán már meggyőződtem, de az is tutkeráj, hogy a nyaki ütőered közben és utána kiakar majd ugrani a helyéről. Ráadásként még egy kis oldalhasizmozás következik a pár perces lenyújtás előtt.

Oldalhasizom erősítése


...és a végkifejlet

Ami fontos:

A zsírégető tréning a gyerekkort idézi vissza, játszi könnyedséggel áteshetsz a komolytalanság oldalára, ha nem csinálod rendesen vagy nem találod az egyensúlyodat. A mozgássorhoz nem szokik hozzá a tested, hiszen a balanszírozás miatt minden mozdulatkor új ingert kap, így a fejlődés is borítékolható. Ivett felkészült edző, aki végig figyel a vendégeire, az első óra előtt mindenképpen érdemes egyeztetni vele a fanatic jump technikáját illetően.

Hol? Pólus Fitness, XV. Budapest Szentmihályi út 131. (Pólus Center)
Mit vigyél? A megszokott alap edzőfelszerelést, vízzel és törölközővel kiegészítve, AYCM kártyát elfogadnak
Az óra korosztálya: 23-45 év

Pontozás
Kínzó faktor: 7/10
Ennyire formál: 8/10
Edző: 10/10
Helyszín: 9/10
Ennyire fáj másnap mindened: 6/10
Férfi/nő arány: 10%-90%


0 megjegyzés :

PARTNEREK: