Formálódó mélyizmok: Pilates

  • Bejegyezte: Barbara Hámori
  • dátum: hétfő, március 31, 2014 -
  • 0 megjegyzés
Rajt:

Egy kicsit a tényekről: a pilates fitnesz módszert a német Joseph Pilates fejlesztette ki a huszadik század elején. A komplex mozgásforma ötvözi a "nyugati" világ anatómiai ismereteit a "keleti" mozgáskultúra egyes eszközeivel.

Mikor öt éve elkezdtem aktívan sportolni, a pilates volt az első olyan csoportos óra, amit hónapokig rendszeresen űztem. Feszes és izmos volt a testem ez idő alatt, de később azt vettem észre, hogy csípő tájékon túlságosan megerősített ez a sport. Emiatt abbahagytam - ahány ember, annyi alkat -, hiszen hosszabb távon mindenkinek más jön be.

Amikor pilatesre jártam ilyen alakom volt..

Impressziók:

A Blaha Lujza térhez közeli helység egy nyüzsis internetkávézó mellett található, amely szaunaboltként és masszázs központként egyaránt üzemel. Mivel nemrég nyitottak, így kimondottan csak az edzést érintő recepció nincs, a bolt és az „edzőrész” pedig függönnyel van elválasztva. Egy kis szobában tudom átvenni a mackómat...

Mind a négyen „rajthoz” állunk, 7 óra, kezdhetjük is. Először beszívjuk az orrunkon a levegőt, majd a szánkon át kifújjuk, és ezt párszor megismételjük.

Levegő be, levegő ki

Rögtön ezután belekezdünk pár nyújtógyakorlatba, az egyiknél az oktató, Bán Zsófi erőteljesen lenyomja a hátunkat, hogy biztosan lelazuljunk.

Bán Zsófi, a "hátnyomogató" és persze szuper pilates oktató

A címben már hangsúlyozott mélyizmok erősítésének egyik szelete a medencénk emelésével kezdődik (olyasmi, mint a jógánál). Úgy veszem észre, hogy ennél a gyakorlatsornál a fotós - aki délceg férfiember - még nagyobb örömmel kattintgatja rólunk a képeket.

Medence emelés

Kis, de intenzív présekkel erősítjük hasi tájékunkat, miközben a lábunk olykor lenn van, néha pedig az égbe emeljük nehezítésképpen.

Hogy még inkább finomabb legyen a dolog, a hot ironon és a fanatic jumpon általam is jól begyakorolt statikus fekvőtámasz innen sem hiányozhat. Mintha valaki anno direkt azzal a céllal találta volna ki, hogy később az összes edző beiktathassa a saját programjába, és így szívassa meg az óráján résztvevőket.

Statikus fekvőtámasz

A megpróbáltatás ezzel még nem ért véget, mivel oldalasan is tartjuk magunkat a karunkra támaszkodva, eleinte a felül lévő lábunkat emeljük, aztán köröket – vagy inkább ovális valamiket – rajzolunk a térbe. Ilyen gyakorlatoknál Zsófit azzal hecceljük, hogy a „szadizmusa” és a mozdulatok hosszúsága miatt eléggé Rubint Réka katonás stílusára hajaz. De mint tudjuk, ’no pain, no gain’ (nincs fájdalom, nincs eredmény)!


A hasunkon fekve végzett ellentétes láb-és karemelgetések teszik a fenekünk fölötti kis két gödröcskét – avagy a mélyhátizmokat – még szexibbé. A végéhez érve kellemesen elfáradtam.
Végmozdulatként lenyújtjuk magunkat, veszünk pár mély levegő törökülésben ééééés egészségünkre!

Ami fontos:

A jógától abban is különbözik a pilates, hogy nincs a végén relaxáció, ezért sem számít teljesen spirituális mozgásnak. Nem izzadtam meg kimondottan, de átmelegedett, nyújtózott egyet a testem. Figyelj a légzésre: ”orron be, szájon ki!”

Hol? Vita Versa Stúdió, Budapest VIII. Stáhly utca 15.
Mennyibe kerül? Csoportos pilates 1400 Ft/alkalom, egyéni pilates 3000 Ft/alkalom
Mit vigyél? A megszokott alap edzőfelszerelést, vízzel és törölközővel kiegészítve (cipő nem kell)
Az óra korosztálya: 23-40 év

Pontozás
Kínzó faktor: 6/10
Ennyire formál: 8/10
Edző: 8/10
Helyszín: 6/10
Ennyire fáj másnap mindened: 6/10
Férfi/nő arány: általában nők járnak

0 megjegyzés :

PARTNEREK: